שלא כמו וופלים רגילים, וופלים בלגיים לרוב מוחמצים באבקת אפייה במקום בשמרים. הסיבה לכך היא שהוופלים קלים יותר ובעלי כיסים עמוקים יותר. יש להם גם ריבועים גדולים יותר.

מה כל כך מיוחד בוופל בלגי?

בדרך כלל מוגש עם סוכר, חמאה ו/או תותים טריים של קונדיטור, וופלים בלגיים הם ארוחת בוקר טעימה וקלילה. וופלים פריכים, עבים ומחמצים אלה מוגשים בדרך כלל רגילים, אך ניתן להגיש אותם גם עם מגוון תוספות.

וופל בלגי לאירועים מיוצרים באמצעות בלילת שמרים. השמרים עוזרים לייצר וופל קליל ורך יותר, אך הם גם מעניקים לוופל טעם חריף מתהליך התסיסה.

ניתן להגיש וופלים בלגיים חמים או קרים, והם מוגשים בדרך כלל עם סוכר, חמאה או סירופ של קונדיטור. וופלים בלגיים נאכלים בדרך כלל כארוחת בוקר קלה או כקינוח, ומגיעים בגדלים שונים. כמה וופלים בלגיים כל כך גדולים, שהם יכולים לתמוך בתוספות כבדות.

למרות שהם אולי נשמעים כמו ארוחת בוקר יוקרתית, וופלים בלגיים הם למעשה קלים להכנה. רק היזהר לא לערבב יתר על המידה את הבלילה. ערבוב יתר של הבלילה יכול להפוך את הוופלים לצפופים מדי.

וופלים בלגיים לא רק קלים להכנה, אלא שהם קופאים היטב. ניתן לאחסן אותם בכלי אטום או בשקית זיפלוק מקפיא גדולה.

הדרך הנכונה להכין וופלים בלגיים היא להשתמש במגהץ וופל. הם צריכים להיות מבושלים על פי הוראות היצרן. מגהץ וופל בלגי מייצר וופל פריך וזהוב עם כיסים עמוקים ועבים לתוספות.

באופן מסורתי, הוופל הבלגי הוגש בחדרי תה או כאוכל רחוב. עם זאת, כיום, הם מוגשים במסעדות והם ארוחת בוקר דיינר פופולרי.

למה ופל בלגי בריא?

למרות העובדה שוופלים בלגיים הם אוכל ארוחת בוקר טעים ופופולרי, הם למעשה יכולים להיות לא בריאים. רבים מהמרכיבים המצויים בוופלים מסורתיים אינם בריאים, כמו קמח לבן וחמאה.

אם אתם רוצים להיות בריאים יותר בעודכם נהנים מוופל טעים, יש כמה שינויים פשוטים שתוכלו להכין במתכון הקלאסי. שינויים פשוטים אלה יכולים להפוך את פצצת הסוכר לארוחת בוקר בריאה, כזו שתשאיר אתכם מלאים ומרוצים.

ראשית, תרצה לוודא שמכונת הוופלים שלך מחוממת מראש. עליך להשתמש במרית סיליקון כדי לערבב את החומרים שלך. מומלץ גם לשמן את מכונת הוופל לפני בישול הוופלים. זה יעזור למנוע מתחתית הוופלים שלך להירטב.

עוד לצבוט פשוט אתה יכול לעשות את המתכון שלך הוא להשתמש דגנים מלאים. וופלים בלגיים מלאים הם אלטרנטיבה בריאה לאלה המיוצרים עם דגנים מזוקקים. וופלים מלאים עשירים גם בסיבים ושמנים בעלי תועלת גבוהה.

טוויסט בריא נוסף במתכון הוופל המסורתי הוא שימוש בזרעי פשתן. זרעי פשתן מוסיפים טעם אגוזי ומוסיפים אלמנט בריא לוופלים שלך. אם תחליט להשתמש בזרעי פשתן, עליך לנוח אותו חמש דקות לפני שתוסיף אותו לבלילה.

מרכיב בריא נוסף הוא קקאו גולמי. אפשר למזג אותו עם שמן קוקוס ודבש ליצירת ממרח שוקולד עשיר. ניתן גם להחליף חמאה בחמאות אגוזים וחמאות זרעים.

מהם שלושת סוגי הוופלים?

בין אם אתם מחפשים פינוק לארוחת בוקר או קינוח לשילוב עם קפה, וופלים הם פינוק מדהים. הם יכולים להיות מלוחים, מתוקים או שניהם, וניתן להגיש אותם עם תוספות רבות ושונות. ישנם סוגים רבים ושונים של וופלים לבחירה, וניתן להגיש אותם בצורות ובגדלים שונים.

אמנם ניתן להכין וופלים בדרכים רבות ושונות, אך ישנם שלושה סוגים עיקריים. הוופל הבלגי, הוופל בריסל והוופל ליאז'. לכל סוג מאפיינים וטעם ייחודיים משלו.

וופל בריסל הוא וופל מרובע או מלבני עם כיסים גדולים ועמוקים. הוא עשוי עם חלבונים ושמרים והוא קל יותר מאשר וופלים אירופיים אחרים. זה מוגש בדרך כלל עם קצפת או תותים.

הוופל ליאז ' הוא בן דוד קטן ומתוק יותר של הוופל בבריסל. הוא עשוי מבצק שמרים המותאם מבצק לחם בריוש ומעליו סוכר מקורמל. זהו חטיף מושלם להגשה כקינוח כף יד. הוא קל יותר מוופלים אירופיים אחרים ולא יירטב אם יוגש עם פירות.

הוופל האמריקאי דק יותר מהוופל הבלגי והוא עשוי בדרך כלל עם אבקת אפייה במקום שמרים. הוא בדרך כלל מתוק וניתן להגיש אותו עם גלידה, סירופ מייפל או מגוון סירופי פירות. ניתן להגיש אותו גם כבסיס לסלמון מעושן או עוף ורוטב.